Malování na počítači II.

Souřadnice

Počítačové malování nám umožňujě sledovat přesný pohyb po papíře. Jednotlivé body - pixely mají každý svoji souřadnici. Souřadnice umožňuje najít v prostoru konkrétní místo. Obvykle se souřadnice zapisují do hrantých závorek - např. [170;977]. Jako první se udává vždy vodorovná, pak teprve svislá.

Souřadnice v matematice

mřížkamřížka

V matematice mají obvykle souřadnice počátek - bod [0;0] v dolní části.


Malování podle souřadnic

Mřížku pro kreslení podle souřadnic najdeš zde.

Obrázek podle souřadnic

Zkopíruj si obrázek mřížky do malování a postupně spojuj vyznačené body.

  1. [-7;-6] [6;-6] [10;6] [-9;-4] [-4;8] [-10;6] [-2;6] [-7;-6] [1;-6] [7;1] [-9;-4]

  2. [0;5] [-4;6] [-4;7] [3;9] [8;12] [8;11] [3;4] [0;5] [1;-6] [3;4] [9;0] [11;2] [11;-2] [10;-6] [3;-6] [1,5;-4] [4;-5] [7;-1] [10;-6]

Urči souřadnice, ze kterých vznikne:

  1. první písmeno ze tvého křestního jména tak, aby se dalo vybarvit
  2. spirála
  3. obrázek krychle
  4. větrník
  5. obrázek:

1 2 3

šachy

Šachy

Zkopíruj si do malování obrázek šachovnice.
Přemísti figurky na šachovnice podle rozpisu.

  1. a)
    [e7] → [e5]
    [d2] → [d4] 
    [f2] → [f5]
    [c1] → [h6]
    [e8] → [f7]
    [h2] → [h4]
  2. b)
    [b2] → [b4]
    [d7] → [d5]
    [b1] → [c3]
    [b8] → [c6]
    [e2] → [e3]
    [e7] → [e6]
    [d1] → [h5]
    [h7] → [h6]

Geometrické malování

Naším úkolem je odhalit správné vnímání grafického objektu. Úkolem není jenom obkreslovat čáry, ale odhalovat podobnosti, souvislosti a souměrnosti (symetrie). Na jejich základě pak dojít ke stejnému vzoru.

pavučina octahedron kružnice 8 úhelník vzorek rubikovy kostky nekonečný uzel

3D znamená prostor

3D objekty kostky tetrahedron násobky a mocniny k k

Malujeme křivky

křivky