Malování na počítači II.
Souřadnice
Počítačové malování nám umožňujě sledovat přesný pohyb po papíře. Jednotlivé body - pixely mají každý svoji souřadnici. Souřadnice umožňuje najít v prostoru konkrétní místo. Obvykle se souřadnice zapisují do hrantých závorek - např. [170;977]. Jako první se udává vždy vodorovná, pak teprve svislá.
Souřadnice v matematice
V matematice mají obvykle souřadnice počátek - bod [0;0] v dolní části.
Malování podle souřadnic
Mřížku pro kreslení podle souřadnic najdeš zde.
Obrázek podle souřadnic
Zkopíruj si obrázek mřížky do malování a postupně spojuj vyznačené body.
-
[-7;-6] [6;-6] [10;6] [-9;-4] [-4;8] [-10;6] [-2;6] [-7;-6] [1;-6] [7;1] [-9;-4]
-
[0;5] [-4;6] [-4;7] [3;9] [8;12] [8;11] [3;4] [0;5] [1;-6] [3;4] [9;0] [11;2] [11;-2] [10;-6] [3;-6] [1,5;-4] [4;-5] [7;-1] [10;-6]
Urči souřadnice, ze kterých vznikne:
- první písmeno ze tvého křestního jména tak, aby se dalo vybarvit
- spirála
- obrázek krychle
- větrník
- obrázek:
Šachy
Zkopíruj si do malování obrázek šachovnice.
Přemísti figurky na šachovnice podle rozpisu.
-
a)
[e7] → [e5] [d2] → [d4] [f2] → [f5] [c1] → [h6] [e8] → [f7] [h2] → [h4]
-
b)
[b2] → [b4] [d7] → [d5] [b1] → [c3] [b8] → [c6] [e2] → [e3] [e7] → [e6] [d1] → [h5] [h7] → [h6]
Geometrické malování
Naším úkolem je odhalit správné vnímání grafického objektu. Úkolem není jenom obkreslovat čáry, ale odhalovat podobnosti, souvislosti a souměrnosti (symetrie). Na jejich základě pak dojít ke stejnému vzoru.